דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונות דרכים ותאונות עבודה - משמעות משפטית 

מאת    [ 26/10/2011 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 2308 פעמים ]

לאחר שאדם נפגע בתאונה בין אם זו תוגדר תאונת דרכים או תאונת עבודה הוא זכאי על פי חוק הפיצויים להקלות, הטבות, החזרים ופיצויים. כמובן שבראש ובראשונה עניינו של הנפגע הוא להבריא אך לא תמיד ההחלמה היא פשוטה ולרוב כרוכה גם בהוצאות כספיות גבוהות אליהן לא היה ערוך הנפגע ולא בהכרח יכול לממן את טיפולו הרפואי ותהליך החלמתו.

ייצוג וייעוץ משפטי טוב שיעניק הסברים בנושא זכויותיו וינחה את הנפגע לקראת ההליכים המשפטיים שבפניו יעזרו לתובע לקבל את מה שלמעשה מגיע לו בצורה הטובה ביותר שאפשר, בהתאם לנסיבות כמובן. כיוון והחוק מגדיר תאונות באופן ובמונחים שאינם ברורים או מוכרים לכולם, קבלת הכוונה משפטית מגורם מקצועי מוסמך תעזור משמעותית בהגשת תיק התביעה הנכון מצד הנפגע מול חברות הביטוח השונות. הפיצויים עצמם נקבעים על פי מאפיינים שונים - סוג הפציעה, כאב וסבל, אובדן כושר עבודה, הוצאות רפואיות בהתאם למספר ימי האשפוז והוצאות משפטיות הנוגעות לתיק התביעה.

שאלות רבות עולות לאחר תאונת דרכים - את מי תובעים? מי משלם פיצוי כספי לנפגע? מי קובע זכאות וגובה פיצויים? מה עושים במקרה בו מעורבים ילדים? האם האשם בתאונה זכאי לפיצוי? ועוד שאלות דומות. על קצה המזלג אפשר לתת תשובות מתומצתות למשל אם ברשותך ביטוח חובה בתוקף התביעה תופעל כלפי החברה המבטחת ותשלם את הפיצוי שנקבע לתובע ולנפגעים האחרים ללא קשר מי אשם בתאונה. במידה ואין ברשותך ביטוח חובה בתוקף ואינך אשם בתאונה באפשרותך לתבוע את ביטוח הנהג הנוסף שמעורב בתאונה ולקבל את הפיצויים כפי שיקבעו. קביעת הפיצויים היא על פי "חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים" שמטרתו העיקרית היא להעניק סיוע ופיצוי לכל המעורבים בתאונה אשר נפגעו בגופם מבלי להטיל את אחריות הנזק. במידה והמעורב בתאונה הוא חייל עומדות בפניו האפשרויות להגיש תביעה אזרחית או להגיש תביעה למשרד הביטחון, אם כתוצאה מהתאונה נפגע החייל באופן בו הושארה בו נכות כלשהי רשאי משרד הביטחון להכירו כנכה צה"ל ולהעניק לו פיצויים בהתאם במקביל לתביעה אזרחית. במקרים בהם התאונה מתרחשת במהלך נסיעה בתחבורה ציבורית (רכבת, אוטובוס) יכול הנפגע להגיש תביעה למבטחה של חברת התחבורה לקבלת הפיצויים. במקרים בהם מעורבים ילדים בתאונה בין אם הנהג נשאר וסייע לנפגעים, העביר את פרטי הביטוח ופרטיו האישיים ובין אם עזב את הזירה מיד בפעולת "פגע וברח", זכאי הילד הנפגע לפיצויים ויכול להגיש את התביעה בגין התאונה במהלך 7 שנים מיום שהתרחשה. בכל אחד מהמקרים מומלץ לדווח את התאונה למשטרה ולהיוועץ בעורכי דין מוסמכים לקבלת מידע מפורט ופרטני יותר למקרה התאונה שלכם וכך לבחור את הדרך המתאימה והנכונה עבורכם לפעול.

תאונות עבודה הן למעשה תאונות המתרחשות בדרך, תוך כדי או עקב עבודה. בין אם אדם שכיר או עצמאי הוא מבוטח על ידי המוסד לביטוח לאומי, ביטוח זה נועד לפצות את הנפגע בתאונה אשר בעקבותיה אבד כושר הכנסתו ולדאוג שיקבל טיפול רפואי בגין הפגיעה ותוצאותיה. במקביל להגשת תביעות נוספות נגד חברות הביטוח בהן הנפגע מבוטח ביטוחי רכב וביטוחי בריאות שונים.

כמו בכל תאונה ראשית על הנפגע לגשת לקבלת טיפול רפואי בממסד מוכר - בית חולים או קופת חולים. במהלך הטיפול יש לפרט לרופא המטפל את התרחשות הדברים ואופן הכאבים מהם סובל ולוודא כי אלה צוינו בדו"ח הרפואי שמילא הרופא. בכל רגע בתהליך חשוב לשמור את כל המסמכים הרפואיים כדי להציגם מאוחר יותר בתיק התביעה כהוכחה. רצוי לתעד בכתב או בצילום את עדות הנפגע בתאונה ואת עדותם של עדים נוספים לתאונה, אם קיימים. לאחר סיום תקופת הטיפול יש להגיש טופס שנקרא ב.ל.250 למילוי על-ידי המעביד בו ימלא את פרטיו האישיים ואת פרטי התאונה, את הטופס מעביר הנפגע לרופא המטפל וכנגדו מקבל הנפגע "תעודה רפואית ראשונה לנפגע עבודה", מסמך זה מועבר למוסד לביטוח לאומי ומצטרף לתיק התביעה.

במידה ומצבו של הנפגע מדרדר עם השנים רשאי הנפגע להגיש תביעה נוספת למוסד לביטוח לאומי, לדרוש וועדה רפואית בפני רופא תעסוקתי מומחה ובמידה ונקבע כי אכן חלה החמרה במצבו הרפואי תקבע עבורו דרגת נכות, תנאים ופיצויים מתאימים. במקרים מסוימים בהם לא מתקבלת התביעה במוסד לביטוח לאומי או אם באפשרותו של הנפגע להגיש תביעה נוספת כנגד המעביד או גורם אחר לתאונה, יהיה רשאי הנפגע להגיש תביעה מול חברת הביטוח, דיון שיתקיים בבית הדין לעבודה ומומלץ מאוד לקבל ייעוץ וייצוג משפטי בתיק תביעה שכזה על מנת להגדיל את סיכוי התובע לקבלת הפיצוי ההולם על פי הדין. גם בתיק תביעה שכזה יתבקש הנפגע להציג את המסמכים הרפואיים וחוות הדעת המקצועיות מרופאים מומחים. על פי חוקי מדינת ישראל חוק ההתיישנות על תביעות נזקי גוף חל לאחר 7 שנים מיום התרחשות התאונה ועד ליום הגשת התביעה.

פארטי אפ פתרונות אינטרנט - הקמת פורטלים, שיווק באינטרנט, קידום אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב